ZASADY GOSPODARKI FINANSOWEJ
WOJSKOWEGO KLUBU SPORTOWEGO „FLOTA” GDYNIA
ROZDZIAŁ 1
ZASADY OGÓLNE
- Wojskowy Klub Sportowy „Flota” Gdynia zwany dalej Klubem działa na podstawie przepisów:
- Ustawy o Sporcie,
- Ustawy Prawo o Stowarzyszeniach,
- Uchwał Walnego Zgromadzenia Członków Klubu i Sekcji,
- Statutu Klubu.
- Klub jest stowarzyszeniem i posiada osobowość prawną.
- Gospodarka finansowa Klubu prowadzona jest na podstawie aktualnie obowiązujących aktów prawnych określających szczegółowe zasady gospodarki finansowej kraju.
ROZDZIAŁ 2
KOMPETENCJE ZARZĄDU KLUBU W ZAKRESIE GOSPODARKI FINANSOWEJ
- Zarząd Klubu politykę finansową realizuje zgodnie z przyjętą Uchwałą Walnego Zgromadzenia Delegatów.
- Zarządza majątkiem i funduszami Klubu zgodnie z §31 Statutu Klubu.
- Określa zasady prowadzenia działalności gospodarczej Klubu i Sekcji Sportowej.
- Podejmuje uchwały w przypadku konieczności ponoszenia wydatków nie ujętych
w rocznym planie finansowym Klubu. - Udziela zgodę na organizację imprez sportowych lub rekreacyjnych poprzez ujęcie
ich w Rocznym Kalendarzu Imprez Sportowych Klubu zatwierdzanym do 30 grudnia. - Dla każdej imprezy sportowej ujętej w Rocznym Kalendarzu Zarząd Klubu powołuje Komitet Organizacyjny Imprezy Sportowej.
ROZDZIAŁ 3
MAJĄTEK KLUBU
- Majątek Klubu stanowią:
- nieruchomości,
- ruchomości,
- fundusze,
- inne prawa majątkowe (wierzytelności).
- Klub z zachowaniem obowiązujących przepisów może przyjmować darowizny, spadki
i zapisy oraz korzystać z ofiarności publicznej. - Klub może otrzymywać dotacje według zasad określonych w odrębnych przepisach.
- Na finanse Klubu składają się:
- składki członkowskie,
- dotacje, spadki, darowizny i zapisy,
- dochody z własnej działalności,
- dochody z majątku Klubu oraz ofiarności publicznej,
- inne.
- Tworzy się Fundusz Rozwoju Klubu, zwany dalej Funduszem.
- Środki pieniężne Funduszu pochodzą przede wszystkim z nadwyżek uzyskanych w wyniku realizacji rocznych planów finansowych Sekcji i Klubu, mogą też pochodzić ze źródeł ujętych w pkt. 4.
ROZDZIAŁ 4
OPRACOWANIE I REALIZACJA ROCZNEGO PLANU FINANSOWEGO KLUBU
- Podstawą działalności w zakresie gospodarki finansowej Klubu jest roczny plan finansowy.
- Plany finansowe sekcji sportowych stanowią integralną część Planu Finansowego Klubu,
- Projekt planu finansowego Klubu zatwierdza Zarząd Klubu do 1 marca.
- Projekt planu finansowego Klubu po zatwierdzeniu przez Zarząd Klubu staje się planem finansowym do realizacji dla Klubu i Sekcji Sportowych.
- W przypadku konieczności zmiany kierunków i wysokości wydatków w stosunku
do obowiązującego planu finansowego decyzję podejmuje Zarząd Klubu a w przypadku Sekcji Sportowej jej Zarząd. - Dysponowanie środkami pieniężnymi zgromadzonymi na koncie Funduszu następuje
w drodze wspólnej uchwały Zarządu Klubu i prezesów Zarządów Sekcji Sportowych Klubu. - Nadzór nad realizacją planu finansowego Klubu sprawuje Zarząd Klubu, za jego bieżącą realizację odpowiada wyznaczony wiceprezes Zarządu Klubu.
- Odpowiedzialność za realizację planu finansowego Sekcji Sportowej spoczywa
na Zarządzie Sekcji. - Nadwyżka powstała po zrealizowaniu planu finansowego Sekcji Sportowej przeznaczona jest na Fundusz Rozwoju Klubu w wysokości 25%, a pozostała część po uzgodnieniu Zarządu Klubu z Zarządem Sekcji Sportowej do sekcji, która tę nadwyżkę wypracowała.
- Strata powstała po realizacji rocznego planu finansowego jest podstawą
do uruchomienia przez Zarząd Klubu planu naprawczego a w dalszej konsekwencji rozwiązanie Sekcji Sportowej zgodnie z §31 literą n) Statutu Klubu.
ROZDZIAŁ 5
DZIAŁALNOŚĆ KSIĘGOWEGO KLUBU
- Odpowiedzialność księgowego Klubu wynika z zakresu jego obowiązków.
- Projekty uchwał Zarządu Klubu i Zarządu Sekcji, pociągające za sobą skutki finansowe muszą być uzgadniane z księgowym Klubu, który wyraża swoją opinię o projekcie
na piśmie.
ROZDZIAŁ 6
SKŁADKI CZŁONKOWSKIE
- Wysokość składek członkowskich ustala Zarząd Klubu, po konsultacji z Zarządem Sekcji Sportowej.
- Składki członkowskie wpłacane są wyłącznie na subkonta Sekcji Sportowych Klubu,
za regularne wpłaty swoich członków odpowiada Zarząd Sekcji. - Nadzór nad realizacją powyższych postanowień sprawuje wyznaczony przez Zarząd Klubu wiceprezes Zarządu Klubu.
- Zebranymi składkami dysponuje Zarząd Sekcji zgodnie z zatwierdzonym planem
finansowym.
ROZDZIAŁ 7
UPOWAŻNIENIA DO PODPISYWANIA DOKUMENTÓW FINANSOWYCH
- Zgodnie z §41 Statutu Klubu dla ważności oświadczeń woli, jak również wszelkich pism
w przedmiocie praw i obowiązków majątkowych Klubu wymagane jest łączne działanie: prezesa Zarządu i członka Zarządu lub wiceprezesa i dwóch członków Zarządu. - Zasadą jest obrót bezgotówkowy, płatność przelewem.
ROZDZIAŁ 8
ORGANIZACJA IMPREZ SPORTOWYCH
- Celem nadrzędnym organizacji imprez sportowych oprócz wymiaru sportowego powinien być zysk finansowy dla Sekcji i Klubu.
- Komitet Organizacyjny Imprezy Sportowej jest odpowiedzialny za przygotowanie, przeprowadzenie i rozliczenie finansowe imprezy sportowej.
Podstawa prawna: Uchwała Walnego Zgromadzenia Delegatów WKS „Flota” Gdynia
z dnia 19.04.2018 r.